A Fradival jártunk Liverpoolban
Géczi Pista ajándéka
Ott kezdődtek a problémák, hogy javítóba került a Fradi-busz. A csapat viszont régi szokásához híven ezúttal is kollektíven akart kimenni a repülőtérre, ezért bérbe vett egy járgányt, s úgy érezte, ezzel elhárított minden akadályt.
Az indulás előtt már órákkal glédában álltak a játékosok, s a csomagok az Üllői úti pályán, csak épp a bérelt masina nem akart befutni. S mivel a menetrendszerű BEA-gép még egy teljes futballcsapat esetében sem tesz kivételt, s azt is itthon hagyja, ha lekési az indulást, ezért kissé idegesen pillantgattak óráikra a játékosok. Végül türelmüket veszítették, s érdeklődni kezdtek. Az információ kedvesen megnyugtatta a zöld-fehéreket, hogy ne izguljanak, a busz – nem megy. Mert időközben bedöglött.
Lett is nagy izgalom. Akinek kocsija volt az utazók, vagy az itthon maradók közül, az gyorsan előállt, s még idejében kirobogott a társaság Ferihegyre.
S noha elég nagy volt a rumli, végül is minden és mindenki fenn volt a magasba emelkedő gépen. Mindössze egy valami maradt lent. Dalnoki Jenő felöltője.
A nagy sietségben benne maradt a kocsiban. Mindez júliusban szinte szót sem érdemelt volna. Nyolc-kilenc foknál viszont kifejezetten hiánycikk egy nagykabát. Liverpoolban hűvös volt, az edzőt azonban megnyugtatták a hazaiak, hogy a kispadon nem fog fázni. Ott melege lesz. Igazuk lett.
* * *
Az utazás a későbbiekben sem volt túl sima. Már a londoni átszálláskor kiderült, hogy egy órát késik a liverpooli gép. Ezt be is tartotta. Sőt… a beszállás után sem indult el. Eltelt tíz perc, majd még tíz, aztán még tíz. A játékosok már feszengtek, ki erre, ki arra nyújtotta ki lábát, mire az egyik csinos utaskísérő hölgy megszánta a társaságot, s levitte egy kis „átmozgatásra”, a gép mellé a betonra. S ha már lent volt mindenki, a gimnasztikai gyakorlatokat néhány súlyemelő gyakorlattal kombinálta. A gép mellé lerakott csomagok közül mindenkinek ki kellett választani a sajátját.
A szóban forgó rövid társasjáték azonban nem csupán átmozgató célt szolgált. Sokkal inkább a biztonságot. Ugyanis sok helyen így bizonyosodnak meg arról, hogy nem adnak-e fel időzített bombát a repülőgépre. Minden csomagnak gazdája kell, hogy legyen.
Amelyiknek nincs, az nem repül. Nehogy a gép is „repüljön”.
Később elindultunk, s egy óra múlva – megérkeztünk.
* * *
A mérkőzés előtti napon a Ferencváros vezetőit, s a magyar újságírókat vacsorán látták vendégül a házigazdák. Hét órára már gyülekezett a vendégsereg, megjött a klub elnöke, a titkár, a vezetőségi tagok, majd végül az FC Liverpool menedzsere, Paisley úr is. Ez utóbbi komoly megtiszteltetésnek számított: mert a menedzser nem szokott részt venni az effajta összejöveteleken.
A pohárköszöntőt a klub elnöke mondta. Felállt, felemelte a poharát:
– Uraim… a Királynő és a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa elnökének egészségére…
Ittunk.
Az elnök pohárköszöntőjében megemlítette, hogy eddig mindig izgalmas, színvonalas mérkőzéseket vívott egymással a két klub csapata, s reméli, most is sok öröme lesz a játékban a közönségnek.
A kedves szavakkal a magyar küldöttség vezetője, Kökény István köszönte meg. Ő is reményét fejezte ki afelől, hogy a másnapi összecsapás jó játékot, sportszerű küzdelmet hoz. Megemlítette azt is, hogy eddigi találkozók folyamán egyszer a Ferencváros, egyszer pedig a Liverpool jutott tovább a kupaküzdelmekben. S ez így szép, így sportszerű, egyszer egyik csapat, máskor a másik.
Tehát, most a Ferencvároson a sor…
A vendéglátók nagyot derültek ezen, de mint hozzáfűzték, nem lelkesednek a sorrendért. Szerintük, most inkább ők következnek.
A jó hangulatú, baráti vacsorán minden ízletes volt, s figyelmes a kiszolgálás. Másnap viszont megközelítően sem voltak ilyen udvariasak az angol csatárok Géczi Pista kapuja előtt.
A meccsen a második félidő elejétől tulajdonképpen a perceket számoltuk, s bosszankodtunk, hogy olyan lassan megy az idő. Kétséges volt ugyanis, hogy nem fárad- e el az ide-oda repkedésben a kitűnően védő Géczi kapus. A liverpooliak nem voltak különös tekintettel arra, hogy kifújta-e magát már Pista, egy-egy hosszabb légiútat követően, hanem egymás után küldték a lövéseket hol az egyik, hol a másik sarokra. Mert ők hittek abban, hogy mindenhol nem tud ott lenni a megtermett ferencvárosi kapitány.
Tévedtek.
Az utolsó percek drámaiak voltak, s amikor a hosszabbításba Megyesi Pista végre „eltakarította” a ferencvárosi kapu elől a labdát, úgy festett, talán megússzuk 0-1-gyel. Szerencsére nem úsztuk meg. Máté Jancsi ugyanis a másik kapu előtt úgy összecsomózta a védőket, hogy mire „helyreálltak”, már bent volt az egyenlítő gól a válogatott Clemence hálójában.
Mint később kiderült, a közvélemény kutatás alapján ez volt a „hónap gólja” Angliában.
(Fradi híradó – Várkonyi Sándor)
Vélemény, hozzászólás?