Adventi naptár – 2014 „Zöld-fehér szívünkben a Ferencváros örök”
Még 9-et kell aludni
Fradi szurkolói ankét Tiszavasváriban
1994. október
– Mennyi a Ferencváros költségvetése?
H. M.: – A tavalyi 149 millió forint volt. A kiadásunk és bevételünk végre egyenlegbe került. Letudtuk a tb. és adóterheinket, valamint már nem tartozunk senkinek egyetlen játékosunkért sem. El kell, hogy mondjam: ebből a 149 millióból kilencvenet befizettünk az államnak. Remélem már nem sokáig bírálják el a sportegyesületeket úgy, mint egy termelőegységet. Százezer forint is komoly zavart jelent életünkben, sokszor barátaink segítenek ki 2-3000 ezer forinttal. Ha ilyen viszonyok vannak a Ferencvárosnál, akkor elképzelhető, hogy milyen gondok vannak az alsóbb osztályú csapatoknál. Amíg a gazdaság fel nem lendül, és az igazán reklámozandó áruk elő nem kerülnek, addig a klubok reklámból nem tudnak megfelelően profitálni. A közönségbevétel még nálunk sem számottevő, pedig nekünk van messze a legnagyobb nézőszámunk. A költségvetésünk 5-10%-a van csak a belépőjegyek eladásából. A többi reklámokból és játékoseladásból jön össze. Külföldön a klubok gazdálkodásának alapját jelentik a közönségbevételek és a játékoseladás. Ezt a két tételt követi a reklám. Nálunk pont fordítva van. Amikor a három rész egyforma arányban alkotja majd a klubok költségvetését, akkor lesz erő a magyar futballban. Ma Magyarországon nem lehet drága belépőjegyeket árusítani. A megemelt belépőjegy árakkal pont azokat zárnánk ki, akik leginkább eljönnek megnézni a mérkőzéseinket.
Vélemény, hozzászólás?